Hamburger MenuCross

Informaţii Publice

Anunt concurs Contabil Șef gr. II

Anunţă organizarea concursului pentru ocuparea postului de Contabil Șef gr. II, funcție contractuală de conducere, pe perioadă nedeterminată.

NUMĂRUL ȘI NIVELUL POSTULUI:

1 post - Contabil Șef gr. II, funcție contractuală de conducere, post vacant, în cadrul Serviciului Financiar-Contabil.

DOCUMENTE NECESARE PENTRU DOSARUL DE CONCURS:

a) formular de înscriere la concurs (Descărcați formularul tip);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
e) copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţelor eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) cazierul judiciar în original sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează. Candidatul  declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a  primei probe a concursului;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
h) curriculum vitae, model comun european (Descărcați model Curriculum Vitae).

  Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
  Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
   Actele prevăzute la lit. b)-e) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.

CONDIȚII GENERALE:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

CONDIȚII SPECIFICE:  Contabil Șef gr. II, pe perioadă nedeterminată: - 1 post

- condițiile generale prevăzute de legislația în vigoare pentru ocuparea unui post vacant;
- studii superioare în domeniul științe economice, absolvite cu diplomă de licență;
- vechime în domeniul studiilor necesară ocupării postului - minim 7 ani;
- cunoştinţe operare calculator - nivel avansat.

TIPUL PROBELOR DE CONCURS: probă practică, probă scrisă şi interviu.

Concursul se va desfăşura astfel:

- Proba suplimentară în domeniul tehnologiei informației - în data de 28.01.2025, ora 09:00, în Piața Mică, nr. 22
- Proba scrisă - în data de 28.01.2025, ora 13:00, în Piața Mică, nr. 25
- Interviul - în data de 03.02.2025, ora 11:00, în Piața Mică, nr. 25

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI:

- Data limită de depunere a dosarelor: 14.01.2025, ora 15:00.
- Afișare rezultat selecție dosare de concurs: 16.01.2025.
- Termen contestație selecție dosare de concurs: 17.01.2025, ora 13:00.
- Termen soluționare contestație selecție dosare de concurs: 20.01.2025 ora 13:00.

- Proba practică: 28.01.2025, ora 09:00, afișare rezultat în maxim 1 oră de la terminarea probei.
- Depunerea contestațiilor privind rezultatele probei de calculator, în termen de 1 oră de la afișarea rezultatului probei de calculator.

- Proba scrisă: 28.01.2025, ora 13:00.
- Afișarea rezultatelor privind rezultatele probei scrise: 29.01.2025.
- Depunerea contestației privind rezultatul probei scrise: 1 zi lucrătoare de la afișarea rezultatelor probei scrise.
- Termen soluționare contestație rezultate probă scrisă: 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.

- Susținerea interviului: 03.02.2025, ora 11:00.
- Notare și comunicare rezultate interviu: 04.02.2025.
- Termen contestație rezultate interviu: 05.02.2025.
- Termen soluționare contestație rezultate interviu: 06.02.2025.

- Afișare rezultate finale concurs: 06.02.2025.

Atribuții principale:

- Organizează, coordonează şi controlează Serviciul Financiar-Contabil;
- Răspunde de desfăşurarea în mod eficient a activităţii financiar - contabile a serviciului public în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, în acest sens efectuează controlul financiar preventiv privind legalitatea, necesitatea, oportunitatea şi economicitatea operaţiunilor patrimoniale.
- Răspunde întocmirea și de depunerea la termen a situatțiilor financiare trimestriale și anuale și a declaraţiilor fiscale care derivă din activitatea instituției.
- Răspunde de efectuarea calculelor de fundamentare a indicatorilor economico-financiari şi întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli pe an şi defalcat pe trimestre.
- Asigură analiza lunară a încadrării în creditele bugetare prevăzute în BVC şi ia măsuri de întocmire a referatului de modificare a trimestrialităţii atunci când nu se asigură încadrarea în creditele bugetare prevăzute în BVC şi defalcate pe trimestre.
- Asigură plata la termen a sumelor care constituie obligaţiile serviciului faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale şi alte obligaţii faţă de terţi.
- Asigură desfăşurarea ritmică a operaţiunilor de decontare cu furnizorii. 
- Asigură efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile privind mijloacele fixe şi mijloacele circulante.
- Asigură organizarea şi gestionarea în mod eficient a integrităţii întregului patrimoniu al serviciului şi ia măsuri legale pentru reîntregirea acestuia în cazul în care a fost păgubit sens în care înregistrează şi ţine evidenţa debitelor întocmind balanţa analitică. 
- Organizează inventarierea periodică a tuturor valorilor patrimoniale, urmăreşte definitivarea, potrivit legii a rezultatelor inventarierii.
- Răspunde de întocmirea corectă a balanţei de verificare pentru conturile sintetice şi analitice şi urmăreşte concordanţa dintre acestea.
- Angajează prin semnătură instituţia în toate operaţiunile patrimoniale având obligaţia de a refuza viza acelor operaţiuni considerate ilegale.
- Intocmeşte lunar “ Situatia Recapitulativa” privind plata salariilor, şi ordinele de plată pentru viramentele aferente salariilor.
- Verifică statele de plată privind calculul corect al CAS, CASS, şomajului, deducerilor de bază si suplimentare, calculul corect al impozitului și reţinerilor din salarii, respectându-se actele normative în vigoare.
- Organizează și coordonează contabilitatea operaţiilor de capital, contabilitatea imobilizărilor, contabilitatea stocurilor, contabilitatea terţilor, contabilitatea trezoreriei, contabilitatea cheltuielilor, veniturilor și rezultatelor, contabilitatea angajamentelor și altor elemente patrimoniale, contabilitatea de gestiune în conformitate cu legislatia în vigoare.
- Urmăreşte respectarea principiilor contabile şi ale evaluării patrimoniului (prudenţei, permanenţei metodelor, continuităţii activitatii, independenţei exerciţiului, intangibiliţătii bilanţului de deschidere, necompensării).
- Urmărește consemnarea corectă şi la timp, în documente justificative a oricarei operaţii care afectează patrimoniul societăţii şi de înregistrarea cronologică şi sistematică în evidenţa contabilă a documentelor justificative în conformitate cu prevederile legale.
- Organizează şi întocmeşte lucrările de închidere a exerciţiului financiar-contabil. 
- Supervizează implementarea procedurilor de contabilitate cu ajutorul programului informațional.
- Avizează lucrări pe probleme de contabilitate a stocurilor, de urmărire, evidenţă, decontări, cheltuieli şi venituri, bilanţ, analize de sistem, tehnică de calcul.
- Răspunde de consemnarea corectă şi la timp, în scris, în momentul efectuării ei, în documente justificative a oricărei operaţii care afectează patrimoniul societăţii și de înregistrarea cronologică şi sistematică în evidenţa contabilă a documentelor justificative în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
- Urmărește respectarea disciplinei de casă, a regulamentului operaţional de casă şi a celorlalte dispoziţii privind operaţiunile cu numerar, efectuând personal sau prin altă persoană împuternicită, cel puţin lunar şi inopinat controlul casieriei, atât sub aspectul existenţei faptice a valorilor băneşti cât şi sub aspectul securităţii acestora.
- Răspunde de stabilirea corectă a documentelor care se întocmesc şi de circuitul lor în cadrul serviciului. 

Bibliografie și tematică pentru postul de Contabil Șef gr.II:

1. Constituția României, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Legea nr. 82/1991 a contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
3. OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
4. OMFP nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituților publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
5. Ordonanta 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv - Republicare, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
6. Legea 153/2017 CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
7. OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii - integral;
8. OUG  nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Partea a III-a, Titlul V art. 105–163; Partea a V-a, Titlul I, Cap. I, II, III – sectiunea 1 si 2; Partea a VI-a, Titlul III - cu modificările și completările ulterioare;
9. Legea nr. 53/2003 - privind Codul Muncii - REPUBLICARE - cu modificările și completările ulterioare - integral;
10. Legea nr. 69/2010 - a responsabilității fiscal-bugetare - Republicată - integral;
11. Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare - integral;

Candidații vor depune dosarele de participare la concurs până la data de 14.01.2025 ora 15:00 la Serviciul Public Sport și Agrement, str. Andrei Șaguna, nr. 2, Sibiu.

   Relații suplimentare la sediul Serviciului Public, str. Andrei Șaguna, nr. 2; persoană de contact: Roxana Costea, telefon: 0269208958, e-mail: sport.agrement@sibiu.ro.

pdfRezultat selectie dosare
pdfRezultat proba calculator
pdfRezultat proba scrisa
pdfRezultat proba interviu
pdfRezultate finale