Hamburger MenuCross

Informaţii Publice

Anunt concurs Consilier juridic gr. II

Serviciul Public Sport și Agrement

Anunţă organizarea concursului pentru ocuparea postului vacant de Consilier juridic gr. II.

NUMĂRUL ȘI NIVELUL POSTULUI: 1 post - Consilier juridic gr. II, funcție contractuală de execuție, pe perioadă nedeterminată, în cadrul Compartimentului achiziții publice, juridic, resurse umane.

DOCUMENTE NECESARE PENTRU DOSARUL DE CONCURS:

a) formular de înscriere la concurs (Descărcați formularul tip);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice;
e) copia carnetului de muncă sau, după caz, a adeverinţelor eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) cazierul judiciar în original sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează. Candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a  primei probe a concursului;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului, de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
h) curriculum vitae, model comun european (Descărcați model Curriculum Vitae).

   Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
   Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
   Actele prevăzute la lit. b)-e) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.

CONDIȚII GENERALE:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

CONDIȚII SPECIFICE:

- studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul: Drept;
- vechime în domeniul studiilor necesară ocupării postului - minim 1 an;
- cunoştinţe operare pe calculator - nivel mediu.

TIPUL PROBELOR DE CONCURS: probă practică, probă scrisă şi interviu.

Concursul se va desfăşura astfel:
- Proba practică - în data de 20.03.2025, ora 08:30 în Piața Mică, nr. 22;
- Proba scrisă - în data de 20.03.2025, ora 13:00 la sediul SP Sport și Agrement, str.  Andrei Șaguna, nr. 2.
- Interviul - în data de 26.03.2025, ora 11:00 la sediul SP Sport și Agrement, str. Andrei Șaguna, nr. 2.

CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI:

- Data limită de depunere a dosarelor: 13.03.2025.
- Afișare rezultat selecție dosare de concurs: 17.03.2025.
- Termen contestație selecție dosare de concurs: 18.03.2025.
- Termen soluționare contestație selecție dosare de concurs: 19.03.2025.
- Proba practică - pentru testarea cunoștințelor pe calculator: 20.03.2025, ora 08:30, afișare rezultat în maxim 1 oră de la terminarea probei.
- Depunerea contestațiilor privind rezultatele probei de calculator, în termen de 1 oră de la afișarea rezultatului probei de calculator.
- Proba scrisă: 20.03.2025, ora 13:00.
- Afișarea rezultatelor privind rezultatele probei scrise: 1 zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise.
- Depunerea contestației privind rezultatul probei scrise: 1 zi lucrătoare de la afișarea rezultatelor probei scrise.
- Termen soluționare contestație rezultate probă scrisă: 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestațiilor.
- Susținerea interviului: 26.03.2025, ora 11:00.
- Notare și comunicare rezultate interviu: 27.03.2025.
- Termen contestație rezultate interviu: 28.03.2025, ora 13:00.
- Termen soluționare contestație rezultate interviu: 31.03.2025, ora 13:00.
- Afișare rezultate finale concurs: 31.03.2025.

Atribuții principale:

- Asigură asistenţa juridică a Serviciului Public Sport și Agrement, ca persoană juridică, reprezentat prin director, la instanţele de diferite grade, punând în aplicare în acest fel prevederile H.C.L. Sibiu 191/2024, privind Regulamentul de funcţionare şi organizare al Serviciului Public Sport și Agrement;
- Asigură asistenţa juridică a serviciului în faţa notarilor publici, pentru întocmirea actelor notariale şi a executorilor judecătoreşti;
- Acordă consultanţă juridică, verifică şi avizează sub aspectul legalităţii şi nu al oportunităţii referatele şi celelalte acte care stau la baza emiterii deciziilor de către directorul serviciului şi la baza proiectelor de hotărâri care se supun aprobării Consiliului Local, pentru Serviciul Public Sport și Agrement;
- Acordă consultanţă juridică pentru compartimentele din cadrul serviciului;
- Asigură gestionarea contractelor şi respectarea clauzelor contractuale;
- Conduce evidenţa cauzelor, prin registrul de cauze şi condica de termene;
- Răspunde solicitărilor instanţelor judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluţionarea diferitelor litigii;
- atribuții legate de achizițiile publice:
* întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în SEAP sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
* elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente, programul anual al achiziţiilor publice şi, dacă este cazul, strategia anuală de achiziţii;
* elaborează / coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a strategiei de contractare, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs şi a strategiei de contractare, pe baza necesităţilor transmise de compartimentele de specialitate;
* îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de Lege;
* aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
* realizează achiziţiile directe;
* constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice.

Bibliografie și tematică pentru postul de Consilier juridic gr.II:

1. Constituția României, cu modificările şi completările ulterioare;
2. Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
3. Legea 98/2016 privind Achizițiile Publice, cu modificările şi completările ulterioare:
* Capitolul I - Dispoziții generale:
Secțiunea 1: Obiect, scop și principii - art. 1 și art. 2
Secțiunea 4: Domeniu de aplicare, Subsecțiunea 1: Paragraful 1: Praguri - art. 5 - art. 7
* Capitolul III - Modalități de atribuire: Secțiunea 1: Procedurile de atribuire, Subsecțiunile 1, 2 și 10: art. 68 - art. 75 și art. 113 și 1131
* Capitolul IV - Organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire:
Secțiunea 4: Elaborarea documentaţiei de atribuire - art. 154 - art. 161
Secțiunea 6: Criterii de calificare şi selecţie, Subsecțiunile 1 și 2 - art. 163 - art. 171
Secțiunea 11: Atribuirea contractelor de achiziţie publică şi încheierea acordurilor-cadru și Secțiunea 12: Finalizarea procedurii de atribuire - art. 207 - art. 213
4. Legea 101/2016 - privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare -  integral;
5. Legea nr. 287/2009 privind Codul civil - republicare, cu modificările şi completările ulterioare:
* art.1164 - art. 1315, art. 1321 - art. 1323, 
* art. 1349 - art. 1420;
6. O.U.G.  nr. 57/2019 privind Codul Administrativ - Partea a III-a, Titlul V, art. 105-163;
7. Legea nr. 53/2003 - privind Codul Muncii - republicare, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
8. Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă - republicare, cu modificările şi completările ulterioare - art. 29 - art. 40, art. 80 - art. 91, art. 148 - art. 186, art. 192 - art. 248, art. 366 - art. 388;
9. Legea nr. 514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, cu modificările şi completările ulterioare - integral;
10. H.C.L. nr. 191/2024 privind aprobarea transferului de activitate și personal al Serviciului Public Administrare Baze Sportive și de Agrement către Serviciul Public Baia Populară și modificarea denumirii serviciului în Serviciul Public Sport și Agrement - integral.

Candidații vor depune dosarele de participare la concurs până la data de 13.03.2025 la Serviciul Public Sport și Agrement, str. Andrei Șaguna, nr. 2, Sibiu.

Relații suplimentare la sediul Serviciului Public, str. Andrei Șaguna, nr. 2; persoană de contact: Tipuriță Crina, telefon: 0269208958, e-mail: sport.agrement@sibiu.ro.

pdfRezultat selectie dosare
pdfRezultat proba calculator
pdfRezultat proba scrisa
pdfRezultat proba interviu
pdfRezultate finale